De ce avem nevoie de educație socio-emoțională?
În urma studiului realizat de Salvați Copiii, s-a observat cum copiii de vârste mici, în special din ciclul primar de studii, au resimţit
mai puternic impactul negativ al izolării. Adolescenţii spun într-o măsură semnificativ mai ridicată că s-au simțit singuri, triști sau furioși.
sursa: Salvați Copiii
4 sesiuni de formare și 10 sesiuni de mentorat cu specialiști timp de 16 luni
4 sesiuni de formare și 10 sesiuni de mentorat cu specialiști timp de 16 luni
Sesiunile de formare și mentorat vor fi sustinute de formatorii MindUp cu o experiență de peste 10 ani în elaborarea programelor de educație socio-emoțională – SEL în 14 țări ale lumii.
Curricula este adaptată varstelor copiilor din clasele primare și gimnaziu și cuprinde o serie de exerciții pe care profesorii le pot aplica la clasă indiferent de materia pe care o predau. Aceste exerciții permit copiilor însușirea de competențe socio-emotionale transversale aplicabile atât în cadrul școlii, cât și în viață în general.
- – Profesorii participanți vor învăța cum funcționează creierul și cum pot crea în clasă un mediu care să favorizeze concentrarea atenției și deschiderea către învățare a copiilor.
- – Vor învăța despre autocontrol, empatie, crearea de relații armonioase atat între adulții școlii, cât și cu elevii astfel încât să crească comportamentele prosociale și să scadă comportamentele agresive.
- – Ca beneficiu personal, își vor însuși tehnici de gestionare a stresului, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra stării lor de bine.
Suport individualizat pentru fiecare școală participantă în program
Fiecare școală va beneficia de sprijinul unui Facilitator de educație socio-emoțională pe toată durata programului.
Scopul acestui rol este de a ajuta echipa de profesori:
- – să-și însușească curricula
- – să depășească obstacolele apărute în implementarea programului
- – să implice și alți actori din ecosistemul școlii în crearea unui climat de bunăstare în scoala.
Îmbunătățirea stării de bine din școală
Școala se află în mijlocul comunității și dacă școala este bine, atunci comunitatea prosperă.
Obiectivul final al acestui program este acela de a îmbunătăți starea de bine din scoală pentru că asta va duce la o mai mare prezență la școală a copiilor și la rezultate academice mai bune.